Blogia
L'ombra de les llums

Puc ser jo

Ja havia sentit a parlar dels Whisky'ns, però és un grup al qual he anat coneixent molt a poc a poc i sempre per interès dels altres en que escoltés cançons seves. La primera que vaig escoltar va ser 'Lila' gràcies a un regal ke em va fer molta il.lusió: un cd de música al complir jo 15 anys... La cançó 'Puc ser jo' me la va presentar un amic molt especial i al que respecto moltíssim. El primer cop que la vaig escoltar va ser com si em bufetegessin la cara, vaig haver de posar-me-la uns quants cops per poder assaborir-la del tot. La vaig trobar preciosa. No només per la melodia, està clar, la lletra em va entendrir. Lletra escrita per algú que ha estat esperant, en l'ombra, que sempre hi ha estat i que algú no ha estat capaç de reconèixer, algú que ja en té prou de ser qui consola i vol ser qui mima, qui besa, qui cuida, qui estima i és correspost d'una manera semblant... és una crida contra la soledat.
L'altre dia ho comentava amb una amiga prenent un cafè: Realment, molts cops ens agrada allò que nosaltres no oferim a aquells que ens interessen. M'explico. Personalment en una persona, en un noi, busco aquell punt de misteri que no acaba de cansar i que tampoc acaba de treure la set, aquell punt d'ocultis-me que genera vici i adicció, aquell punt també una mica de fredor i de capacitat de fer-me emmalaltir de desig...d'acord. Quan a mi m'agrada algú, mai dóno això, sinó que em torno transparent esperant a que l'altre valori la meva confiança com una prova d'amor i que em reconegui i li agradi tal i com sóc... Quants cops hem ignorat a aquella persona que realment ens hagués pogut fer feliços si ens haguéssim fixat en ella potser d'una altra manera... Com sempre, l'estímul i la passió, el bullir la sang i el pensar el menys possible imperen en les relacions amoroses. Confesso que torno a ser immune, que sí, que estic disposada a tornar-me a enamorar i tot el que vuglgueu, però amb calma. M'han desencisat.
Ahir tornava de l'Autònoma amb un amic en ferrocarril i ell va voler escoltar la cançó. Després de sentir-la un cop me la va passar... un parell de versos... bufff... i fora, perquè no era el lloc ni el moment, perquè aquella cançó no hi pintava res allà ni en mi... tot plegat una confusió que requeria, aleshores, d'una espècie d'aïllament emocional, d'una confirmació de que les coses sí que poden ser com canta la cançó, o que realment hi ha gent capaç de cantar-te cançons així, però de moment, no ens hem creuat.
Un petit apunt... bestial com està funcionant la providència últimament. Procurem conservar-nos oberts a qualsevol petit detall que pugui valorar-se i esdevenir un somriure.

Puc ser jo

Els ulls delaten que et fa figa el cor
que ets al fons, que no pots.
Algú ha obert la ferida un altre cop,
que el dolor,
va calant més fons a poc a poc.
Que t'han pansit la il·lusió,
però no has de tenir cap por,
que jo sóc aquí si ho vols.

Puc passar les nits en vetlla si no dorms,
puc provar d'espantar tots els teus malsons,
dir unes quantes bestieses si amb això
rius de nou,
i si no
puc cantar-te a cau d'orella una cançó.

Sempre pacient a l'ombra del teu cor,
t'he esperat sense cap condició.

I avui que ens necessitem tots dos,
saps molt bé que aquí em tens,
que no em moc, com sempre sóc a prop.
Si no et queda cap racó
d'esperança, puc ser jo
qui et tregui d'aquí, i si ho vols...

Puc passar les nits en vetlla si no dorms.
Puc provar d'espantar tots els teus mal sons.
Dir unes quantes bestieses si amb això rius de nou,
i si no, puc cantar-te a cau d'orella una cançó.

Whiskyn's (J. Masdéu)

De la nit al dia (DiscMedi 1999)

7 comentarios

Laurii -

Jo els vaig sentir fa temps per primera vegada, gracies al meu tiet.. i realment son molt bons... tindrien que fer més musica amb valencia/catala.. perque molta gent l'escoltaria...

Un PeTO!!

Xavi -

Jo aquesta cançó la vaig descobrir per la lletra. Em va impactar tant que musicada fins i tot em va decepcionar. La lletra explica el dolor com poques vegades l'he sentit!

Jordi -

Hola
Jo vaig descobrir aquesta cançó l'estiu passat. Estava en un CD i la veritat és que no esperava trobar-ne gran cosa. Però amb el temps he descobert que als racons dels discos es descobreixen grans obres que queden amagades a sota de suposats grans èxits.
També us recomano Agua de Sal (El sueño de Morfeo), La Carta (Gossos) i Donaria el meu alè (Whiskyn's)

matthew -

L'anonim era jo, va ser un error.
I no es el mateix? En aquesta el noi li diu tot el que faria per ella pq VOLDRIA ser qui ho hagues de fer, i en la dels pets exactament igual.

És que fins i tot les coses que diu que faria són les mateixes. Almenys podien haver-se copiat d'un grup de rock islandès que no coneixéssim...

Bàrbara -

Bones a tothom!!
Jo crec que aquesta cançó es molt munica!!! i a l'anònim aquest, crec que vas força equivocat... no tenen massa a veure la cançó dels pets el noi li demana a la noia que la molesti, que el senti aprop, que per solucionar cap problema es allà i en aquesta en canvi li diu tot el que es capaç de fer per ella.
Per cert Martona... aquesta tb la sentiem al meu cotxe ee!!!
Un petonet!!!

Anónimo -

UALA! Pero si es una copiada bestial de la canço dels pets "Jo soc el teu amic"!!

La veritat es que totes les cançons dels wishkins sonen igual, són idèntiques. Són una gran merda, i mira que jo tinc un CD d'ells.

Elma -

La vida és plena de decision, afortunades o errònies però al cap i a la fi, decisions. I som el que vivim, el que sentim, el que amaguem i el que somiem. A vegades estar a l'ombra és la millor manera de sentir-nos partíceps de sensacions i de vivència.Però a la llarga, qui no actua, qui no passa a ser protagonista, qui no arisca passa a ser un punt mort en l'horitzó del temps, una ombra vana més en el camí. Sempre en tot moment, caldran paraules i reconeixements perque els gels sempre acaben defent-se.un peto marteta