Blogia
L'ombra de les llums

El perquè del Racó Poètic

El perquè del Racó Poètic Personalment opino que la poesia és inherent a la humanitat. Tots tenim un poema tatuat a la pell, tots sospirem per algunes paraules, per algunes frases... aquí jo hi deixaré els meus, les meves... i diré perquè m'agraden i què en penso esperant que vosaltres feu el mateix. Seria molt interessant contrastar totes les opinions que tenim sobre diferents poemes. Així podriem corroborar la idea de que tota poesia és personal, tot vers és pròpi, tot interactua amb la pròpia experiència. Egocentrisme? Evidentment. Què sóm si no?

1 comentario

Elena Berlanga -

Està clar que la poesia és egocentrisme...La poesia la més valorada de les traductores i interpretadores de sentiments a paraules, dels sentiments viscuts per l'autor. Poesia és fer-se a veure, orgull, passió...però també dolor, fúria. Trobo molt interessant el racó poètic i m'agradaria afegir a aquest comentari uns versos de Jacint Verdaguer sobre què significa la poesia per ell:

La poesia es un aucell del cel,
que fa sovint volades a la terra, per vessar una gota de consol
en lo cor trist dels desterrats fills d'Eva.

(...)

No es deixa engabiar en los palaus,
no es deixa esbalair per la riquesa,
en la masia amb los senzills de cor
ses ales d'or i sa cançó desplega